Yeah. The name is shiha.

HYE!

Welcome to this piece of shit..

life is short..

.:break the rules:.

.:forgive quickly:.

.:kiss slowly:.

.:love truly:.

.:laugh uncontrollably:.

:)

I am an independent Herbalife distributor ;)

Glitter Text

Wednesday, July 7, 2010

LEMBUT atau KASAR?



PEOPLE, aku nak share satu mnde neyh
bkenaan personaliti homo sapien (bukan homoseksual ye kawan-kawan)

kita pena tgk ade sowg neyh character dye buat kita rase..

"wah! gengster gila.."
"wah! ganas nyeee.."
"fuh! kasar sial dye neyh.."
"ish. muke kayunye.. hati kering plak tu la.."
"peh!!bising nya mulut budak ni..dah la suara kuat.."

and ada jugak yg wat rase cmneyh..

"eh..lembut je dye neyh kan.."
"tgk. senyap je..xckp byk.."
"budak neyh sopan nyeeee lahhh.."
"cara ckp dye pon lembut..sng cte sedap ah tlinge nak dgr.."


ok ok..so,
aku cume teringin nak cite sal 2 jenis owg sahaja..
sebab 2 ni je yg aku tawu..
hehe



  • orang yang pada luarannya nampak KASAR
  • orang yang pada luarannya nampak LEMBUT (huh? bukan lembut aww awww)
*mnde neyh adalah mnde yg aku pernah dengar dr org*
klaw sentap wa sori awal2

aku pena dgr owg yg KASAR luarannya sebenarnya berhati lembut atau berhati ais; mudah cair.
(mudah cair klaw xletak dalam peti ais)

Diorang nampak sahaja kasar, tp hakikatnya dalaman dorang
sangat la sensitif.. klaw ubat gigi sensodyne tuh bole letak kat hati dorang,
dorang da letak da..(err?)

hmm.. diorang jd kasar sbb nak cover cun.eh! salah. cover kelembutan yg
ada pd diorang uh. diorang xnak di anggap lemah.
So, dats y they become like that.
Noisy, Class Clown, Rough, Rebellious etc

but actually if you know how to approach this kind of people,
you will find the true-self of them..
they can be touched easily,,
(touched tuh tersentuh..jangan lak kaw nak pegang2 dye..tuh molested namanye..raba dose taw..betoooll)


ok. Next. Untuk orang yg LEMBUT secara luaran.
(lg sekali, bkn lembut aww aww)
dgr2 diorang sebenarnya keras hati. Hati batu, Hati kering, hati basah xde okayy.. hati-hati....(hah?)
ok segala hati yg kaw pernah dengar pon bole letak dlm neyh..

mereka nampak sahaja lembut, mudah dipengaruhi, mudah dipujuk
tapi senanye xpon..

mengikut mazhab imam muda,

if they have made their own decisions,
they will stick to it no matter what.
keras hati la kot
they try to cover up their inside with "kesopanan dan kesusilaan" so people wont know their
true nature..

people said that I'm the rough, rebellious bitch and etc..
yeah. mybe it is true.
org ckp aku nampak kasar, ganas etc
but actually I'm not..
(org kata lah)
aku rasa aku agak kasar..
and aku ngaku, memang klaw aku kene pujuk or pape..
aku senang ikot..
klaw marah memang meletop habes..
tp cepat ok kot..
orang main-mainkan aku..
I can accept it

BUT!
EVERYONE HAS THEIR OWN LIMIT

mcm aku bila aku dah tak tahan
or aku terlampau
TERLUKA,
aku akan buat balek org yg wat aku saket hati tuh..
aku akan cuba saketkan hati dia
so biar dia rasa mcm mana yg aku pena rasa
and biar die xpayah nak wat org laen mcm mana dia wat aku....
i know it is wrong.
tp aku xrety nak tipu diri sndiri..
haihh
-________-"

*yeah mybe i can change..so anybody, HELP ME!*
huhu!



hmm.. so thats it..
neyh yang aku tulis neyh berdasarkan apa yg aku pernah dengar dr
sumber2 yg boleh dipercayai.. aku just nak share..
mungkin ada yg betol and ada yg meraban..
mcm biasa la..
manusia xpernah bebas dr meraban..
HOHO!

kesahihan nya
Hanya ALLAH yg Maha Mengetahui..












No comments:

Post a Comment